2011-02-14

Måndag (45 av 365)

Måndagar är min lediga dag eftersom jag jobbar varannan helg, och just den här måndagen har ju vintern kommit tillbaka rejält. Vi fick en massa snö i slutet av förra veckan, och idag när Higgins och jag skulle gå ut på morgonpromenad runt halv nio var det minus 16 grader mitt inne i stan. Det blev inte så lång promenad trots att det är en gnistrande vacker vinterdag, men Higgins tassar klarar inte av alltför kalla temperaturer. Nu gick det bra nästan hela vägen, det var bara de sista 15 metrarna hans små tassar sa ifrån helt och jag fick lov att bära honom.

6 kommentarer:

Hörni sa...

Men stackarn som inte klarade hela promenaden. Du får skaffa vinterstövlar åt honom.;)

Bonnfrua sa...

Stackars Higgins!
Men oh vilken fin bild du ändå hann få!

Yvonne L sa...

Gun: Det är väl tveksamt om han skulle gå i stövlar... Som tur var hade det blivit "varmare" på eftermiddagen, så då var vi ute på långpromenad!

Bonnfrua: Jag passade på att ta bilden när han ändå stod och sniffade på något vansinnigt intressant, annars försökte jag hålla honom i rörelse.

Lisa sa...

Oj så vackert! Men huva va kallt! Stackars Higgins tassar. Kan förstå att det inte alls är skönt att gå på sånt kallt underlag. :(
Vi har inte fått lika mycket snö som ni fick och det som kommit har kommit lite i taget. Idag kom stora flingor dalandes ner från himlen. Vackert egentligen men nu är man mer inställd på vår så man blir bara deppig.
Jaja, vi får hoppas att det vänder snart.
Må så gott!
Kram //Lisa

Anonym sa...

En jättevacker bild har du fått till i kylan!
Tur att Higgins har en snäll matte som bär honom om det behövs!
:)

Yvonne L sa...

Lisa: Jo, det var lite väl kallt faktiskt, idag har det varit lite "varmare", och snart tycker jag det kan bli jättevarmt! ;0)

Picturesandpaint: Tack! Och det är tur att han inte väger mer än omkring 14-15kg... Fast jag kan ju inte låta honom ligga i en frusen hög heller! ;0)