2015-11-25

Ett år utan Higgins

Higgins

Idag är det ett år sedan jag fick ta det tunga beslutet att låta Higgins somna in, drygt 14 år gammal. Han finns alltid i våra tankar och nästan dagligen kommer vi på saker som har med honom att göra. "Tänk om Higgins sett det här" och "Det här hade Higgins gillat/inte gillat" och "Kommer du ihåg när Higgins...". För att inte tala om att "hans" hörn av soffan alltid är tomt plus att jag ännu inte utnyttjar hela min del av sängen... 

Hans urna står fortfarande kvar i bokhyllan bredvid hans porträtt. Tanken var ju från början att han skulle få komma ut till torpet i somras och få en plats där, men jag bestämde sen att han får stanna kvar här hemma. Higgins ville helst alltid vara med sin matte, det vill säga mig, så då ska han självklart få vara det, och större delen av året är vi faktiskt hemma i stan. 

41 av 365+1

Min älskade lille skrutt brukade roa sig med att göra snöänglar så fort det var minsta lilla snö på marken. Jag är säker på att han får göra galet många snöänglar nu däruppe vid regnbågsbron. Förmodligen är det någon som förser honom med hans favorittuggisar och levergodis också nu när han kan äta hur mycket som helst utan att någon dum matte lägger sig och säger att han inte får äta hur mycket sånt som helst. 

Blowing in the wind

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Fina Higgins, han lämnar så många goda minnen kvar hos mig. Jag minns tiden alltför väl när Milton var liten och Higgins unghund. Så roligt det var att få följa deras upptåg. Saknaden är stor, jag flörtar dig. Jag har också mina hemma, har inte känt att det var ok att gräva ner askan när är de älskar att vara hemma med oss. Nu i finns de nära ❤️

Ingrid

Ingrid sa...

Förstår dig ska det stå, jäkla rättstavning 😊

Yvonne sa...

Ingrid: Ja, jag minns också väl hur jag följde Miltons upptåg, han var ju en riktig slarver! Dessutom hade han ju ordningsmannen/polisen svarte Alfons att förhålla sig till... ;-)
Rättstavningsprogram är ett gissel emellanåt. :D

Arlo sa...

Tänk att det har gått ett helt år.....jag minns så väl den dagen , jag också. Så bra att Higgins är kvar hemma hos er, däe vill han nog helst vara, utom när han härjar runt med Rudi däruppe så snöflingorna yr ! <3 // BMW

Yvonne L sa...

Arlo/BMW: Ja, ett år går fort. Och precis som du säger, härjar han inte runt med Rudi i snöflingorna så trivs han nog bäst här. <3