2011-10-19

Lite strul...

Min stationära dator sjunger på sista versen så nu ägnar jag mig åt att säkerhetskopiera allt jag inte redan hade kopierat. Alla bilder jag fört över från kamerorna sen förra gången jag gjorde back up är strax kopierade och sen är det lite annat jag är osäker på om jag har säkerhetskopierat tidigare som ska fixas med. När allt sånt är klart är det bärbara datorn som gäller, men det blir nog inga bildinlägg på ett tag för det är så trist att fixa med bilder där, skärmen är för liten och fotoprogrammet funkar sådär ihop med Vista som den datorn är utrustad med. Återkommer med mer bildrika inlägg så fort som möjligt!

4 kommentarer:

Tristan sa...

Veldig greit med backup uansett om det er gammel eller ny maskin. Lykke til videre med datautfordringene.

Anonym sa...

Hoppas det går bra att köpa en ny dator dock, så du kan komma igen med bilder snart. :)

Anonym sa...

Hej!
Jag läste din blogg om Higgins och hans problem med Addisons. Vilken go' vovve du har och jag tror också Higgins har en go' husse och matte. Ni gör mig så glad att ni gör det bästa för er vän och det får ni tusenfallt tillbaka. Vad gör det om en hund kissar på golvet? Ibland mer, ibland lite mindre...
Har 2 tikar, Lhasa Apso, 8 och 9 år gamla. Den yngsta gör en liten kiss på tidning i hörnet av vardagsrummet, sedan struttar hon ut i trädgården... o, va duktig hon är!! Säkert medfött...
Lycka till med Higgins, jag kramar om.
Birgitta

Yvonne L sa...

Tristan: Back up är alltid bra, men trist när man måste göra det i panik...

Jenny: Datorköp gick bra, t.o.m. billigare än jag räknat med. Det som tar tid är ju det här med att anpassa datorn efter hur jag vill ha det och sen att lägga över dokument och bilder...

Birgitta: Nu har han ju slutat kissa inne på nätterna, det berodde ju på sjukdom. Medicien han äter hjälpte väldigt fort så nu är hormonbalansen som den ska verkar det som. Det ska väl testas nästa gång vi behöver påfyllning av medicinen.