2010-06-10

Tråkigt säger Higgins

Higgins tycker det är tråkigt att gå på ris- och fiskdiet. Han förstår inte alls varför han inte fick en stor skål med mat nu eftersom han är väl medveten om att jag just kokat både fisk, ris och morötter som nu står och svalnar. Men han har fått sin ranson för idag redan och jag har inte lust att bli väckt av en kräkande hund imorgon bitti runt 5. Så blev jag nämligen väckt imorse och före 6 hade vi varit ute två gånger och jag hade duschat av behänget på hans bakben eftersom det hamnat diarré där när jag var ute med honom. Sen dess har han bara pinkat vilket är precis så som det brukar vara när han blivit konstig i magen. Det verkar som att det först måste ta nästan tvärstopp, och sen efter ett par dagar börjar magen bli normal igen. Den här gången är han i alla fall inte påverkad i övrigt utan glad och pigg och ska gå jättelånga promenader. Han tigger dessutom godis precis hela tiden!

Jag fick ett inhopp att jobba idag, så Higgins har varit hos mina föräldrar och sen jag kom från jobbet har han försökt övertyga mig om att han inte fått något att äta hos dem. Fast jag vet ju att han fått det, jag hade ju gjort iordning matlåda och lämnat instruktioner. Ibland är han inte så smart det lilla monstret...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Higgins :(

Yvonne L sa...

Remathe: Nu blev det roligare när någon verkligen tycker synd om honom. Han tycker jag är elak och dum som inte ger honom alla godisar som finns i burkarna plus all ris och fisk jag lagat åt honom nu.
Jag hade tyckt mer synd om honom ifall han varit sjuk och eländig i övrigt, men förutom att magen är i olag så är han precis som vanligt. En riktigt sjuk Higgins vill jag verkligen inte ha så jag får stå ut med att få tillintetgörande blickar som talar om hur dum jag är som inte ger honom MAT....