2010-06-02

Cykelskyltar

Först gjordes det ju tillåtet att cykla i parkerna och då sattes det upp skyltar om det. Sen för några dagar sedan sattes det upp såna här skyltar med kartor om vart det är tillåtet att cykla, de är liksom anpassade efter varje park eller del av park. Just Stadsparken är delad i två delar, man kan säga att den skärs mitt itu av en gata. 
Det som blivit blåmarkerat är där man får cykla och det är där folk har cyklat hela tiden innan det blev tillåtet också plus att de cyklat där det inte är blåmarkerat.

Idag när vi gick in den här vägen i Rothoffsparken var kartan borta, kanske hade de som satt upp den kommit på att den liksom var spegelvänd. Eller så var det någon som tyckte det var en ovanligt fin karta som de gärna ville ha hemma.

Så såna fina cykelkartor har vi alltså i Eskilstuna. Jag vet inte om det finns liknande i Sundsvall, men där har de ju tydligen farliga soffor om man ska tro Aftonbladet. Det tycker jag var lite roligt, en soffa som är farlig! Kanske bäst att jag kollar bakom min egen soffa så det inte gömmer sig farliga människor där!

3 kommentarer:

Hörni sa...

Om folk fortsätter cykla där det inte är tillåtet så blir det säkert tillåtet där också.

Den där soffan såg ju mysig ut.

Mille sa...

Sådana skyltar vill vi ha i Hagaparken!
Vårruset gick bra, kunde ju inte ha valt en bättre dag :)
Peter Siepen var i sitt esse,ja det är han väl alltid?
Det var många år sedan man kunde sitta i gräset på vårruset, härligt :))

Yvonne L sa...

Gun: Det är precis vad jag tror också! Visst såg soffan mysig ut.

Mille: Då kanske våra parker härmat Hagaparken! Sen förstår jag att du visste redan vid anmälningen att det skulle vara perfekt väder för att rusa runt igår! :D