2009-08-02

Saker som irriterar

Saker som irriterar mig just nu:
  • Jag vet att det är massor av människor som gillar Veronica Maggio och att hon vunnit diverse priser, men för mig är hennes låtar bara jätteirriterande. Jag kan inte se något bra alls med hennes musik.
  • Halebop måste ha sommarens mest irriterande reklamjinglar på radion! Om det var så att jag hade funderat på att byta mobiloperatör - vilket jag nu inte har - så skulle jag absolut inte välja dem. Inte ens om jag fick betalt. Allt på grund av deras fruktansvärt irriterande reklam!
  • Flugan som är på fönstret, men när jag går för att antingen slå ihjäl den eller släppa ut den är den plötsligt utom synhåll.
  • Låten Fairytail var inte bra första gången jag hörde den och den är inte bra nu heller. Irriterande nog så spelas den också hela tiden, gärna efter mitt första irritationsmoment på den här listan.

Tänk på att listan med irriterande saker är sånt som irriterar mig. Om du tycker på något annat vis är det helt ok för min del.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Nej Maggio är inte bra. Pretantiöst och fånigt, flummigt rent ut sagt. Usch.
Inte hört jingeln men funderar inte heller på att byta. Eller jo det gör jag, men bara för att jag är arg på tele2, inte för att de andra är bättre ;).
Flugor är inte långlivade här, herr katt äter upp dem.
Jag gillar den låten iof, men ska man trivas med musik får man inte lyssna på radio mer än en timme eller två om dagen, isåfall får man växla mellan olika kanaler för att få mer varierad kost. :D

Yvonne L sa...

Jenny: Då är jag inte ensam i Sverige om att inte gilla Veronica Maggio! Sån tur!
Men då vet du vilka du ska undvika om/när du ska byta operatör! ;0)

Helena sa...

Ha ha! Har också en lång irritationslista och låten Farytail är faktiskt med på den också... Ha en bra vecka! Kram Helena

Lisa sa...

Hahaha... Irritationslistor är ju bara såå bra! Kanske ett ämne att skapa en bloggutmaning av (typ "nämn fem saker som irriterar dig just nu")? Är lite kul att läsa vad folk irriterar sig på och hur olika ens smak kan vara (jag tycker ju tex Veronica Maggio är jättebra). Håller däremot fullständigt med dig om flugorna och även om jag har en annan reklamjingel jag irriterar mig över just nu så tycker jag överlag inte om reklam vare sig det är i radio eller på TV. ;)

Yvonne L sa...

Helena: Det är så upplyftande att höra att någon mer tycker som jag!

Lisa: Där har du en intressant tanke till bloggutmaning! Det är ju en himla tur att inte alla tycker lika, tänk så tråkigt det skulle bli då!

Synnøve. sa...

Jo, jag gillar nog Veronica Maggio. Inte alla hennes låtar dock.
Men reklamen är till att spy av.Det får mig inte att köpa, läsa, smaka, prova eller låna något som helst. Blir bara irriterad. Om de ändå hade en saklig reklam så vore det något annat. Men skrik, skrål och jobbig reklam som vill få oss konsumenter att verka dumma, undviker jag.

Alexander Rybak är bra. Tyvärr så gör ju radion sitt till för att slita ut den låten han vann med. Det är lika illa är.
Han har många bra låtar på sin cd, som inte spelas alls. Det är bara Farytail som spelas. Till förbannelse...

Så i viss mån håller jag med dig.
kramis.

Yvonne L sa...

Synne: Visst är det tur att alla inte tycker samma sak! Då skulle det bli väldigt trist!