2009-08-18

Regnet det bara öser ner...

Just som jag tittade på klockan och konstaterade att det börjar bli dags för vår tidiga kvällspromenad öppnade sig himlen och det började vräka ner regn. Nu verkar inte Higgins helt desperat, så vi väntar ett tag och hoppas att det slutar lika snabbt som det började.
Istället för att ge oss ut i regnet så kan jag ju tala om att när vi var ute på eftermiddagspromenaden då Higgins tappade huvudet så var det inte bara han som fastnade på bild. Även några humlor som körde med något sorts samarbete på den här blomman. Kanske ville de hinna ta allt gott innan bina som satt på en blomma intill hann dit.
På ovanstående bild ser ni inte en barnstrumpa utan en klätterros. Det är i alla fall vad som står på den lilla skylten som sitter på stolpen blomman lutar sig emot .

12 kommentarer:

emmalill sa...

vilken vacker klätterros:)

Emmalill

Anonym sa...

Fin bild på blomman och humlorna.Vad använder du för kamera och för lins?
Mvh Krister

Yvonne L sa...

Emmalill: Visst var det!

Krister: Jag fotar med en kompaktkamera och jag använder glasögon. Linser har jag inte haft på flera år. ;0)
Fast jag antar att du menade objektiv där du skrev lins?

Husan sa...

Du denna fina klätterros är väll ungeför vad jag klarar av. Annars brukar jag kunna ta död på varenda kruka.

Huga för promenera i ösregn. Jag är superlycklig som har en inhängnad gård att släppa ut hundarna i när vädret inte tillåter en promenad. LYX, jag vet.

Kram Husan

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Härlig klätterros. Ganska unik i sitt slag, tror jag! :-)

Jenny sa...

En rosstrumpa... det var något nytt. :)

Synnøve. sa...

Då har jag kommit till ditt sista inlägg. För den här dagen alltså...
Kul att läsa ikapp.
Du har säkert fått en del kommentarer från mig meg.

Den lilla strumpklätterrosen var ju ursöt....
Undrar vart man får tag i en sådan. Tänk en hel rabatt med dessa strumpklätterrosor mot mitt vita hus...

Nu goaste Yvonne, ska jag ta mig en fika.
Så ska jag ut en sväng. Solen är här. Men återkommer till din bilddagbok senare.
Ha nu en kjempefin dag.
Ta hand om dig och Higgins.
Erri hälsar. Mats, valpen instämmer. Han står här och viftar på svansen...
Kramen Synne.

Yvonne L sa...

Jenny: Visst verkar rosstrumpan vara en nyhet till nästa trädgårdsmässa!

Synne: Du borde få ett pris för ihärdigt kommenterande! Det är så roligt att du tar dig tid att skriva något till nästan varje inlägg jag gjort!! Passa på att ta vara på solen nu när den visar sig, och hälsa till Erri och Mats från Higgins!

Yvonne L sa...

Fatou: Den där klätterrosen är definitivt unik i sitt slag!

Yvonne L sa...

Husan: Aha, ännu en expert på att hålla blomsterhandlarna vid liv!!

Bloggullet sa...

Är det en rudbeckia? Ser ut som min och där sitter alltid en fjäril eller humla på den.

Jag har bara hunnit köpa en ännu.;o)
Hoppas den fröar av sig så det blir fler.
Kram

Yvonne L sa...

Bloggullet: Jag har ingen aning om vad blomman heter, glömde kolla på skylten som förmodligen sitter nedanför. Det bästa med Rothoffsparken är att det oftast finns små skyltar som talar om för blomsteranalfabeter som mig vad det är jag ser!