2009-08-11

Nämen äsch då

Bilden ovan visar inte en mugg märklig lunchsoppa även om man kanske skulle kunna tro det. Den visar mitt frukostkaffe. Inte bra alls som ni ser. Jag dricker kaffe med både socker och mjölk, och här kan man se att mjölk inte håller sig lika länge i dessa tider som under vintern. Mjölken jag hällde i kaffet gick ut igår, och det brukar inte vara något problem med en dag för gammal mjölk. Oftast går det ju att använda mjölken flera dagar efter bäst-före-datum. Tur att jag inte bara kokat lagom till en mugg, nytt fräscht kaffe fanns i kannan och ett nytt mjölkpaket i kylen. Bara att börja om alltså. Sen kan man ju undra varför jag envisas med att säga "koka kaffe" när jag faktiskt brygger.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Ser ju inte alltför aptitligt ut. :P

Yvonne L sa...

Jenny: Om man nu inte är totalt desperat, men det var jag inte. :0)

Lisa sa...

Usch, inget man vill dricka på morgonkvisten (eller annars heller för den delen)! Konstigt ändå att mjölken blev dålig så fort, den brukar ju som du skriver hålla ett par dagar efter bäst före datumet. Men tur att du fick dig en kopp fräscht kaffe ändå! :)

Yvonne L sa...

Lisa: Usch är rätta ordet!

Synnøve. sa...

Såg inte gott ut det där nej....

Yvonne L sa...

Synne: Nej, det var äckligt!