2009-08-21

Lite tjat

Ok, här kommer lite tjat om det i-landsproblem som jag är mitt i nu. Den berömda avstängningen av varmvattnet och värmen! Kan ju börja med att säga att mina egna klagomål inte är så allvarligt menade, det gäller ju bara några dagar. Det är mest lite förvånande varje gång jag drar på kranen och förväntar mig varmvatten och så kommer det inget! Men det går faktiskt att tvätta händerna i kallvatten. Sen av någon anledning så köpte jag i vintras sån där Alcogel 85 för jag fick för mig att det kanske skulle vara bra att ha någon gång. Eftersom jag inbillar mig att händerna inte blir riktigt rena om man bara tvättar dem med tvål och kallt vatten så får jag nu användning för alcogelen. Det har jag ju dessutom läst om senaste veckorna att det är jättebra att använda det i förebyggande syfte mot svininfluensan. Alltså är det som att göra två flugor på smällen!

Som tur är så är det inte jättevarmt ute så jag har inte blivit totalt genomsvettig under dagen, alltså gick det utmärkt att koka upp vatten i vattenkokaren och sen fylla upp tvättstället och tvätta av sig. Man behöver väl egentligen inte duscha varje dag. Eftersom det heller inte är mitt i vintern och minus 25 grader så saknar man ju inte heller att värmen är avstängd. Just nu är det värsta som kan inträffa förmodligen att någon fågel bestämmer sig för att skita i huvudet på mig eller på Higgins. Händer det så vill jag inte vänta på att hinna koka upp tillräckligt med varmvatten för att slippa tvätta håret eller bada Higgins i kallvatten.

Läser man sen den här debattartikeln på Aftonbladet borde man ju inse att det inte är så mycket att bråka om. Sen läser man kommentarerna i Eskilstuna-Kuriren om den notis de har om hur man klarar sig med bara kallvatten och då inser man att det finns väldigt många människor som inte har så stort perspektiv och som bara tänker på sig själva. Fast det är klart, så fort det finns något att klaga på ska ju folk göra det...Hade tänkt på det igår hade jag ju kunnat ge blondintipset till tidningen!

Inga kommentarer: