2009-08-04

Uppdaterat

Har de senaste dagarna pillrat med lite tillägg här på bloggen i form av länkar. Från början tänkte jag mig att jag ska försöka dela in länkarna efter ett egenpåhittat system och det funkar precis så bra som jag tänkt mig. De lite mer personliga länkarna, alltså såna som går till personliga bloggar och hemsidor är för sig, lite mer allmänna länkar är en grupp och så finns en grupp med sånt som intresserar mig. Nu har jag lagt till en grupp med länkar som kan hjälpa människor både här och där. De går alltså till olika hjälporganisationer och deras nätbutiker. De jag har länkat till är såna jag stött genom att handla ifrån, den perfekta gåvan när man inte vet vad man ska köpa, eller till de som redan har allt. Eller helt enkelt för att man vill hjälpa till ändå.

Annars så är en av länkarna bland såna sidor jag besöker mer eller mindre ofta väldigt förvånande för mig själv. Den går till Alex Schulmans pappablogg som jag ramlade in på av en slump och nu "måste" jag kolla den varje dag. Tidigare har jag haft lite svårt för Alex Schulman, och jag vet att jag inte är ensam om det. Det som varit hysteriskt roligt och provocerande för många har bara irriterat mig, och eftersom det inte är något tvång att besöka sidor eller läsa texter med sånt man inte tycker om så har jag inte gjort det. Men i rollen som nybliven pappa som bloggar tycker jag om Alex. Eftersom jag inte är föräldrer själv kan jag inte relatera till hur det är att vara nybliven förälder, men det jag gillar är värmen och humorn i det han skriver. Han gör nya revolutionerande upptäckter varje dag och vissa beskrivningar är obetalbara. När jag suttit och joxat vid datorn idag så lyssnade jag i efterskott på hans sommarprogram också, och det tyckte jag också var bra.

Så har jag tagit mig i kragen och färdigtställt bilddagboken för juli på min hemsida också. Många bilder blev det.

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Näe jag är ingen älskare av Alex måste jag säga.
Men ska gå in på hans blogg och titta. Kanske man kan förändra mening.

Smart system det där. Ska ta mig en kik på det för att se hur du gjort.

Under eftermiddagen ska jag titta in på din bilddagbok och se på dina bilder. Brukar göra det med en kopp kaffe i handen. Med grädde i... Färsk helst hihi...
Ha de gott.

Yvonne L sa...

Synne: Pappabloggen Alex Schulman har nu är jättebra. Ibland skrattar jag så jag nästan ramlar av stolen! Håller han sitt bloggande på den nivån gillar jag honom skarpt!
Om mitt länksystem är smart eller ej vet jag inte, men det bringar lite ordning i oredan! :D
Ahh, färsk grädde! Vilken lyx!! Tror jag aldrig att jag smakat, det är väl inte sån de säljer i förpackningar på Ica??