2009-08-26

Du skall icke stjäla

Jag gick aldrig i söndagsskolan när jag var liten, och jag valde att inte konfirmera mig. Men ändå vet jag att ett av de tio budorden är "Du skall icke stjäla". Jag håller fullständigt med, det är inte ok att stjäla andras saker oavsett om det är prylar eller något konstnärligt (upphovsrätt). Trots det kan jag inte låta bli att fnissa när jag läser den här artikeln.

Ikväll - om ett tag - börjar "True Blood" som det pratats och skrivits så mycket om under en ganska lång tid. Jag har inte lyssnat eller läst så hemskt noga, men det är något med vampyrer och Alexander Skarsgård. Ska bli intressant att se om det är bra eller totalt överreklamerat.

Imorgon hoppas jag de ringer och säger att min bärbara dator är lagad. Den har varit inlämnad över en vecka nu på grund av något märkligt hårdvarufel. Andra gången sen jag köpte den, men det går i alla fall fortfarande på garantin. Undrar om det var ett måndagsexemplar jag köpte.

7 kommentarer:

Lisa sa...

Jag fnissade också när jag läste artikeln nu, men hade förmodligen inte tyckt det var lika kul om det var min morgontidning som blivit stulen. Bra att dom fick fast tjuven tillslut!
Är också lite nyfiken på "True Blood". Ska nog se avsnittet ikväll, så får man se om det är värt alla skriverier. Synd att det går så sent bara..
Det är så surt när datorn inte fungerar, jag vill att saker bara ska funka. Alltid! Tyvärr går de ju sönder ibland, men jag har som tur är en make som är rätt hightech och förstår sig på de flesta tekniska prylar. Det är smidigt. Hoppas du får tillbaka din dator hel och fin imorgon då. Och att den håller sig hel hädanefter också!

Yvonne L sa...

Lisa: Jag skulle blivit skitsur om det var min tidning som försvann varje morgon!! Skadeglädje är tydligen den enda sanna glädjen...
Det är tur att jag har den här stationära datorn också, annars hade jag inte varit rolig att tas med! ;0)

Husan sa...

Datorer är som män; De gör aldrig som man vill o man måste stryka dem medhårs för att fungera. Japp. Så är det. ;)

Kram

Polargrevinnan sa...

Hur du kom upp på datorn vet jag inte. Ibland trycker man fel, och vips kommer något annat intressant
fram ur bloggvärlden.
Jag återkommer när jag kikat runt i din blogg.
Nu säger jag gonatt eller gomorron.
Ha en bra morgondag.
Viola

Bibbi sa...

Ja, det finns folk av alla olika slag... Vi hade en tidningsutdelare som "snodde" min HV ett tag. Fick den alltid minst 2 dagar sent och läst. Var den inplastad så var plasten öppen på en av kortsidorna. Var ganska irriterande...Men allt ordnade sig, jag ringde och klagade ett tiotal gånger...;P
Själv hör jag till de "tok" som inte förstår varför jag inte kan lämna dörren på vid gavel när jag är borta eller handväskan i kundvagnen utan uppsikt. Jag skulle aldrig komma på tanken att stjäla, så varför ska andra det?
Ha en toppen dag.
Kramen

Jenny sa...

Personligen tycker jag True Blood var väldigt bra, lite mycket naket kanske (de verkar besatta av sex med vampyrer?) men spännande och bra skådisar. :)

Yvonne L sa...

Husan: Hmm, där har du kanske en poäng! ;0)

Viola: Ibland händer oanade saker när man slösurfar. Hur man hamnar på olika platser är ofta en gåta!

Bibbi: Ditt tidningsbud tyckte kanske h*n var smart, men glömde nog bort att kunder brukar klaga när till exempel en tidning uteblir! Jag är tvärt om, låser alltid dörren, har koll på väskan och får krypningar i skinnet när jag ser andra bara lämna sina väskor vind för våg i kundvagnar!
:0)
Jenny: True Blood var bra, men jag håller med dig, de verkar besatta av sex med vampyrer!